مصاحبه با صالح سپاسدار طهران مدیرعامل شرکت بانیان امید ستاد اجرایی نمایشگاه مبلمان منزل
در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تلاش کردیم با حضور حداکثری تولید کنندگان داخلی و فعالان صنعت به روزترین طرح ها و مدل ها در معرض بازدیدکنندگان قرار گیرد.
اما تفاوت مهم این دوره با دوره های پیشین این است که نمایشگاه صرفا محل عرضه و نمایش محصولات نیست؛ البته که به هر روی هویت اصلی نمایشگاه را ارائه محصولات و کیفیت این ارائه تشکیل میدهد اما در این دوره در ستاد اجرایی با شکل گیری اتاقی فکری تلاش شده تا نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل اهداف دیگری از جمله اهداف نوآورانه و صادراتی را با پروژه رویدادهای ترویجی که از سوی سازمان توسعه تجارت مطرح شد، دنبال کند. به همین منظور یک سالن اختصاصی با عنوان سالن «نوآوری، فناوری و صادرات در صنعت مبلمان» در نظر گرفته شد که در این سالن دو پاویون صادرات و نوآوری به طور مجزا فعالیت می کنند و هیئتهایی بین المللی نیز از این سالن بازدید و جلساتی در آن خواهند داشت. بخش نوآوری این سالن نیز فضایی کاملا متفاوت و کمتر دیده شده از صنعت مبلمان را در معرض عموم قرار می دهد که تا کنون از آن غفلت شده است؛ یعنی حضور شرکت هایی که بر بستر فناوری روز و با امکاناتی جدید و نوین به تجارت مبلمان می پردازند. بخش نوآوری همچنین میزبان و برگزار کننده کارگاهها و پنلهای آموزشی متنوع و متعدد عمومی و تخصصی است.
در نمایشگاه امسال بیش از سیصد واحد تولیدی حضور دارند که در سالن های ( ،۶، ۷ ، ۸ و ۹ ، ۱۰ و۱۱ ،۲۵ ،۲۷، خلیج فارس و میلاد ،۴۰ ، ۴۱ ، ۳۸ ، ۳۸ ای و بی، ۱۸ ،۲۰ و۲۱ و۲۲ در مساحت مفید بیش از چهل هزار مترمربع محصولاتشان را ارائه میکنند البته همانطور که گفتم نمایشگاه نوآوری، فناوری و صادرات هم در سالنی به هم نام در سالن 43 برقرار است.
در این نمایشگاه کارگاه های آموزشی با حضور دانشگاه علمی-کاربردی مرکز آموزشی طراحی و تولید مبلمان و دکوراسیون، یکتانت و خوگر با محوریت نقش آموزشهای آکادمیک و بهروز بودن در طراحی مبلمان، شناخت متریال، آشنایی با تکنولوژیهای نوین تولید و ... برگزار میشود. همچنین اولین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون در بخش نوآوری برپاست که در آن ایدههایی نوین برای تاسیس کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در حوزه مبلمان مطرح و فرصت جذب سرمایهگذار از صنعت برای آن فراهم خواهد شد و البته پنلهای گفتگو و کارگاههایی با موضوعاتی نظیر تجارت آنلاین و سئو و تولید محتوا نیز در برنامه ها قرار دارند . همایشهای تخصصی حوزه صادرات هم با موضوعاتی مانند قوانین و دستورالعملهای صادراتی از دیکر برنامههاست.